Skip to content

EINR

  • Menneskene
  • Hvordan jobber vi
  • Om EINR
  • Kontakt oss
  • Å jobbe i EINR
Menu
  • Menneskene
  • Hvordan jobber vi
  • Om EINR
  • Kontakt oss
  • Å jobbe i EINR
  • Menneskene
  • Hvordan jobber vi
  • Om EINR
  • Kontakt oss
  • Å jobbe i EINR
Menu
  • Menneskene
  • Hvordan jobber vi
  • Om EINR
  • Kontakt oss
  • Å jobbe i EINR

Next Generation Retail

24:05:22
/
Sindre Stabell

Next Generation Retail

Elkjøp er den ledende forhandleren av forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater i Norden, og omsatte varer og tjenester for 49,8 milliarder kroner i regnskapsåret 2020/2021. Konsernet har detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island og på Færøyene. Elkjøp er en omnikanal forhandler, som betjener kundene både på nett og i over 400 butikker, ved hjelp av 11.000 engasjerte ansatte. Total fornyelse Elkjøp startet arbeidet med en full digital fornyelse i 2015, da elektronikkjeden etablerte nye SAP-baserte kjerneløsninger for hele sin grossistvirksomhet: vareflyten fra leverandør, ofte via sentrallageret i Jönköping, ut til butikker og netthandel i fire land. I 2018 var Elkjøp klare for å starte ferdigstillelsen av dette teknologiske kvantespranget. Prosjektet Next Generation Retail ble etablert for å flytte alle data om forbrukernes kjøp, hjemleveringer, returer, fakturaer og betalinger over i samme moderne løsning. Med økende salgsvolumer var det også nødvendig å flytte alle kritiske applikasjoner til skyen, for å sikre tilstrekkelig ytelse og en enklere driftshverdag. 

Tillit og samarbeid 
Blant mange sterke tilbydere valgte Elkjøp EINR som hovedpartner innenfor butikksalg, hjemlevering og butikkdrift, mens KPS fikk oppgaven å fornye netthandelsløsningen. Og selvsagt var samspillet mellom fysisk butikk og nett et sentralt mål: omni-kanal. Valget av EINR var basert på deres omfattende erfaring og kompetanse innenfor varehandelsbransjen, høyvolum logistikkprosesser, SAP-løsninger, og ikke minst på mobile løsninger. Elkjøp og EINR etablerte et samarbeidsprosjekt med både forretningsmessige og tekniske ressurser, for å utvikle hensiktsmessige applikasjoner og arbeidsprosesser. Prosjektet ble planmessig gjennomført på drøyt tre år, og EINR som ansvarlig leverandør hadde 25 egne konsulenter engasjert i ulike agile team. EINR supplerte også med ressurser fra dyktige underleverandører som EY Skye, Sopra Steria, Bouvet og tyske Westernacher Consulting. 

Les hele historien om prosjektet her.

Read the whitepaper on the project here.

Forrige Markedsledende Retail-løsninger

Einr AS

Kongens Gate 14, 0153 Oslo
Org. nr: NO 915 297 773 MVA
E-post: info@einr.no

Menneskene
Hvordan jobber vi
Om EINR
Kontakt oss

Følg oss i sosiale kanaler:

Facebook Linkedin

Informasjonskapsler på einr.no

Alt innhold copyright ©2022 EINR AS

Web levert av: sommersethdesign.no

Scroll to Top